5 fede film - Chickflick edition



1. Bridget Jones Dagbog
Renée Zellweger, Hugh Grant og Colin Firth.

Denne film så jeg faktisk allerede som 12 årig, fordi min stedmor var helt vild med den. Jeg elskede den helt fra starten fordi jeg blev totalt betaget af Bridgets klodsede og akavede natur, som så mange andre sikkert også gjorde. Man fik ondt af hende og kunne sætte sig ind i forskellige situationer. Derudover kan man sidde og blive lidt småirriteret på sig selv, fordi man ved at Daniel Cleaver er et førsteklasses røvhul, men han er så charmerende, at man godt forstår hendes betagelse af ham.. MEN.. Mark Darcy er jo den ultimative charmetrold og ingen brokker sig over at skulle kigge på hans flotte fjæs igennem filmen. 


2. Sex and the City
Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall,
Cynthia Nixon og Kristin Davis.


Alle piger kan spejle sig selv i én eller flere af disse 4 fantastiske kvinder. Serien "Sex and the City", tog verdens kvinder med storm og filmen gjorde ligeså! På trods af at jeg ikke er den store "tøsepige", må jeg indrømme at jeg er lige så betaget af disse 4 kvinder som de fleste andre. Denne film forklarer så præcist, hvor meget der kan foregå i kvinders hoveder på en gang og hvor meget vi hader at elske mænd - Lige så meget som vi elsker at hade dem. Der er fantastisk mode, gode skuespillere og lækre mænd. Derudover overskrider de grænser med sex, voldsom heartbreak og pigefnidder som går lige i hjertet på en!



3. Mean Girls 
Lindsay Lohan, Rachel McAdams,
Amanda Seyfried og Lacey Chabert. 

De fleste vil betegne denne film som den ultimative chickflick og jeg er på nippet til at give dem ret. Denne film har alle set og hvis du ikke har, så kan du fandme godt komme igang! Den er top underholdene og det værste er at uanset hvor lidt piger vil indrømme det, så er vi så slemme. Måske ikke så slemme som hovedpersonerne, men vi sladrer, bagtaler og er nedern at høre på og det værste er at de fleste kvinder ikke kan forklare hvorfor. Denne film er så sjov at selv mændene syntes den er sjov og de sidder jo det meste af filmen og tænker at det er præcist sådan de ser kvinder - Kæmpe, opmærksomhedssøgende dramaqueens. 


4. The Sisterhood of the Traveling Pants
Amber Tamblyn, Alexis Bledel,
America Ferrera og Blake Lively. 

Denne film er en af mine ynglingsfilm. Det er en film der går i hjertet på mig hver eneste gang jeg ser den. Jeg græder ca. 5 gange i løbet af filmen. Mange steder kan man virkelig sætte sig i de her pigers sted, fordi filme afspejler rigtig godt, hvor mange forskellige facer, tragedier og dramatiske hændelser, teenagere går igennem. Jeg vil vædde på at alle piger kan se sig selv i én eller flere af disse situationer. En forbudt kærlighed, benægtelse af en tragedie, at føle sig uvelkommen hos sin egen familie og pludselige dødsfald. Filmen er fantastisk og super rammende, hvis man er lige så følsom som jeg er. 


5. Raise your voice
Hilary Duff og John Corbett.

"Raise your voice" er en af de film som jeg kan se tusind gange og græde de samme steder, hver eneste gang. Udover det, synger jeg altid med på alle sangene. Jeg har musikken i mit hjerte og jeg forstår at det er hendes måde at udtrykke sig på, men at hun først opdager det, når hun er klar til det. Derudover forstår jeg også hendes problem med at lukke folk ind i sit hjerte, af frygt for at blive såret, men at hun alligevel giver kærligheden plads i sidste ende. Jeg ser mig selv meget i karakteren "Terri", fordi jeg nok selv er gået igennem det samme, rent følelsesmæssigt. Ikke at situationen var den samme, overhovedet, men følelserne kan jeg relatere til. Filmen er uden tvivl chickflick materiale, da man ikke kan undgå at forelske sig i den, på trods af at den får dig til at tude som et barn. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar