5 fede film - Horror edition


1. Sinister
Ethan Hawke og Juliet Rylace
"Sinister" er og bliver min ynglings gyser. Syntes plottet og opsætningen af filmen er fuldstændig genialt. Er helt vild med historien og syntes at skuespillet er rigtig fedt. Ethan Hawke spiller rigtig godt, når man tænker på at rollen skal forestille at være besat af hele historien om de andre familier og også fremstå bange og mystisk på en måde. Filmen har en god egenskab til at holde en fanget, netop fordi der er en del mystik ogman ikke rigtig ved hvad der skal ske. Den er vanvittigt god. 

2. The Orphanage 
Belén Rueda, Fernando Cayo og Roger Príncep
Denne film har skabt en del kaos men hold nu kæft hvor er den god. Hvis man ikke har set den er den ihvertfald værd at se. Historien og sammensætningen er helt fantastisk. Skuespillet er især godt fordi der er børn med, og de spiller også rigtig godt, især Roger Príncep som spiller Simón (sønnen) i filmen. Den er også rigtig godt lavet, og lige som en teeny tiny spoiler, så kommer der er twist som slet ikke er for sarte sjæle. Den er helt sikkert værd at se. Jeg har selv set den 4 gange og skal helt sikkert se den igen!

3. The Dark
Sean Bean, Maria Bello og Sophie Stuckey
Dette mesterværk er en af grundene til at jeg ikke kan trække vejret normalt, når jeg ser gyser film. Den er så pisse uhyggelig og der er så mange jump-scares at jeg er lige ved at skide i bukserne hver eneste gang. Jeg ser den aldrig om aftenen fordi jeg er liiiiige ved at dø når den er slut. Kan afsløre at det er en af de eneste film jeg har set med Sean Bean hvor han ikke dør. Det er lidt af et mysterium i sig selv!

4. Evil Dead
Jane Levy og Shiloh Fernandez.
"Evil Dead" er jo oprindeligt en film fra '81 og den der faktisk også god(ish) i forhold til dens tid. Den er nok faktisk mere sjov end den er klam.. Det er ikke ligefrem hvad jeg vil sige om '13 versionen. Føj for den lede rødbede, den har de lavet godt! Den er fantastisk klam og ulækker, lige som den skal være og så er skuespillet også sådan rimelig standard.
Filmen fra '81, fik kicket sin ass, da de udgav dette vidunder. Holy moly!

5. The Woman in Black
Daniel Radcliffe
Harry Potter der leger med spøgelser? Sweet!Ej, det er nok det eneste der er lidt træls ved denne film - Man kan ikke rigtig tage seriøst at det er Daniel Radcliffe aka. Potter-boy der spiller hovedrollen. Han vil altid være Harry Potter og det er sgu ærgeligt han ikke kan løsrive sig fra den rolle, men sådan er det vel bare. Filmen i sig selv er fantastisk uhyggelig. Der er mange jumpscares og scener der ligger optakt til en masse uhygge, bare for at gøre dig paranoid. Historien kan godt virke kompliceret, lige indtil den ikke gør - Giver det mening?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar