Google Cardboard 2.0 - Anmeldelse


Jeg blev, for nogle måneder siden, kontaktet af Alphageek (som jeg tidligere har været aktiv kunde hos) ang. et par Google Cardboard briller. Jeg kunne få et par tilsendt kvit og frit,
såfremt jeg skrev et opslag om dem, her på bloggen. Da jeg tænkte at det lød
skide spændende og nok ville være lige noget for jer, takkede jeg ja!
De er 200 kr værd og kan købes på alphageek.dk 

Jeg havde store forventninger da jeg åbnede kassen, men til min store frustration
fulgte der ikke nogen brugsanvisning eller noget som helst med, og jeg var tæt på,
flere gange, at rive brillerne fra hinanden fordi jeg ikke var klar over hvordan de skulle
sættes sammen, hvor telefonen skulle sættes ind eller noget. Havde faktisk
heller ikke rigtig nogen idé om hvad der ventede mig.

Jeg fandt heldigvis ud af det og brillerne kom til at se sådan her ud: 


Da jeg fik dem på, var jeg meget forvirret, for jeg troede sådan set at det var noget med at man kunne se film på dem eller sådan noget, men skærmen var nærmest umulig at se på.
Så googlede jeg mig frem til at det er sådan en fancy app man skal hente.. Så det gjorde jeg. Appen bad så om en QR-kode, men der var ingen.. Så jeg måtte forsøge mig frem..
Det endte med at virke og det er totalt sejt - Virtuelt, nyt og spændende!

Appen ser nogenlunde sådan her ud: 


Appen lader dig kigge rundt over det hele og prøve forskellige demoer.
Man kan fiske, udforske natur, kigge på mønstre og andre fede ting.
It's like you're there! Jeg blev ihvertfald forskrækket da en hval forsøgte at kaste sig ned over mig og jeg endte med at forsøge at kravle væk, indtil jeg indså at det jo
var brillerne der skabte effekten - Silly me! 


Den eneste klage jeg har på nuværende tidpunkt er at jeg ikke kan
holde ud at have dem på i ret lang tid, da jeg får instant hovedpine og bliver rigtig svimmel.
Derudover irriterer næse-stykket, fordi det presser ned over min næseryg.
Derudover er det sgu meget grinern, men ikke noget jeg selv ville ha givet penge for. 


Tak til Alphageek for tilbuddet og håber i andre er
blevet nysgerrige omkring Google Cardboard 2.0 - De er billige på
siden lige nu, så det er med at slå til imens det er billigt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar