Når unikke bloggere går mainstream


I de 4 år jeg har været blogger har jeg fulgt mange forskellige blogs via. bloglovin' og andre sociale medier og som jeg også har skrevet et indlæg om tidligere (kan læses her!), så elsker jeg bloggere som er specielle, unikke og helt igennem dem selv. 

Jeg har lagt mærke til, igennem årene, at mange bloggere desværre ender med at gå fra at være fuldstændig unikke, til at blive helt igennem mainstream og hoppe med på hvad alle andre skriver, i stedet for at holde sig til hvad man originalt havde gang i. 

Jeg er vild med blogs der skriver om personlige ting, stiller mange spørgsmål til deres læsere, som får dem til at tænke videre over tingene - Derudover er det fedt at se bloggere som laver challenges til hinanden og finder på indlæg som måske ikke er set så ofte. 
Desværre har jeg, som tidligere nævnt, oplevet at skulle unfollowe en blogger, fordi de er blevet mainstream.. Hvad jeg mener med det, vil jeg uddybe herunder:


Bloggere der tidligere har haft en helt unik vibe, er lige pludselig begyndt at skrive om de emner alle andre skriver om: Mode, negle, makeup, OOTD, sundhed og herudover lave mange giveaways for at få flere followere - Det er pissehamrende ærgeligt, for ligepludselig er det ikke længere en blog der skiller sig ud, men bare endnu en overfladisk blog i den overfladiske blogger-verden. Det er ikke for at angribe de bloggere der i forvejen blogger om disse ting, for de har jo besluttet at det er hvad de brænder for.. Jeg forstår bare ikke bloggere som lige pludselig vender 180 grader og skal til at blogge om ting, alle andre blogger om, bare for at få followers. Jeg syntes det er pisse ærgeligt, når nu jeg var fast følger, på en blog som jeg fandt speciel og unik og så jeg må unfollowe, bare fordi bloggeren ikke kunne finde ud af, hvilken slags blogger han/hun ville være.

Igen, det er ikke et angreb, bare en undren som har naget mig i noget tid, som jeg syntes jeg ville skrive ned og lufte mine tanker for. Men nu til det helt store spørgsmål:
Er i enige i mine tanker, eller syntes i jeg er helt hen i vejret?
Er meget interesseret i at vide hvad mine med-bloggere tænker om dette? 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar